Faillissement & Doorstart

Jaap van den Berg heeft als eigenaar van BuitenEvents B.V. op 13 juli 2023 het faillissement voor vier van zijn bedrijven aangevraagd, waaronder BuitenEvents.

Na het faillissement is BuitenEvents teruggekocht door BuitenBusiness. Er is een doorstart gerealiseerd waardoor
geplande events kunnen gewoon doorgaan.
Beste locatie / klant / relatie,

In 2017 is BuitenEvents ontstaan als onderdeel van BuitenBusiness, om grotere events te organiseren. In 2022 is dit onderdeel als een apart bedrijf verkocht aan Jaap van den Berg. Op 13 juli 2023 heeft Jaap voor vier van zijn bedrijven, waaronder BuitenEvents B.V. faillissement aangevraagd. Na het faillissement is BuitenEvents teruggekocht door BuitenBusiness en is er een doorstart gerealiseerd. Hierdoor kunnen alle geplande events doorgaan. Hieronder lees je meer over de doorstart. Mocht je vragen hebben dan kun je ons natuurlijk altijd bereiken via mail (info@buitenevents.nl) of telefoon (0575 743 220).

Faillissement

BuitenEvents werd na de verkoop in januari 2022, in december 2022 afgesloten met de hoogste omzet aller tijden. Ondanks goede winsten voor al zijn bedrijven, heeft Jaap van den Berg op 13 juli 2023 bij de rechtbank Zutphen het faillissement aangevraagd voor vier van zijn bedrijven, waaronder BuitenEvents B.V.

Doorstart BuitenEvents

Om een doorstart te kunnen realiseren heeft BuitenBusiness de activa uit de failliete boedels gekocht en is daarmee opnieuw eigenaar van BuitenEvents. In overleg met de curator worden alle lopende opdrachten van BuitenEvents overgenomen door BuitenBusiness, waarbij de winst wordt afgedragen aan de faillissementsboedel. Door deze terugkoop kan gegarandeerd worden dat alle geplande events gewoon kunnen doorgaan en dat klanten niets hoeven te merken van deze vervelende situatie.

Wanneer je nog een vordering hebt op BuitenEvents B.V. of één van de andere ondernemingen van Jaap van den Berg welke binnen het faillissement valt, dan kun je hierover contact opnemen met de curator per mail: info@hd-advocaten.nl.
Lees de brief van de curator

Vragen

We snappen dat er veel vragen zijn over de huidige situatie en de toekomst. Hieronder hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet.

Ik heb een event in de agenda staan, gaat deze door?

Jazeker! Alle events die bij BuitenEvents zijn bevestigd zullen worden uitgevoerd door BuitenBusiness.

Ik heb een aanvraag gedaan bij BuitenEvents, maar een offerte ontvangen van een andere partij. Wat moet ik doen?

Heb je een aanvraag geplaatst bij BuitenEvents, maar heb je een offerte ontvangen van een andere partij? Onze offertes krijg je uit naam van BuitenBusiness of BuitenEvents, nooit uit een andere naam. Ook heb je altijd contact met Jordy, Diana, Thijs of Linde, zie hiervoor de Over ons pagina.

Heb je de offerte ontvangen uit een andere naam of van een andere contactpersoon? Neem dan voor de zekerheid contact met ons op. We helpen je graag verder!

Ik heb nog een factuur open staan van BuitenEvents, wat moet ik doen?

Openstaande facturen kun je indienen bij de curator, dhr. Hogeman van Hogeman en Dooijeweerd Advocaten. Facturen vanaf 01-09-2023 kun je naar info@buitenevents.nl sturen.

Ik heb mijn factuur van BuitenEvents al betaald, wat nu?

Neem contact met ons op, in overleg met de curator kan de boeking worden overgenomen door BuitenBusiness.

Ik ben aangesloten bij BuitenBusiness, ontvang ik dan commissie?

Ja, locaties die zijn aangesloten bij BuitenBusiness ontvangen 10% commissie over verkochte activiteiten op hun locatie.

Contact

Hebben jullie nog lopende vergaderbreaks of een event in de planning, dan kun je hierover contact met ons opnemen via het algemene telefoonnummer of via Whatsapp met Jordy, onze eventplanner.

Tot slot

Een persoonlijke noot van mijzelf (eigenaar van BuitenBusiness):

Een faillissement is heel vervelend voor alle betrokkenen. Ik hoop van harte dat jij, als lezer, geen gevolgen hebt ondervonden van deze situatie. Gelukkig is er inmiddels een doorstart gerealiseerd, zodat klanten geen nadeel zullen ondervinden van het faillissement. Wij zullen er alles aan doen om voor onze gasten een fantastisch event te verzorgen. Mocht je nog vragen hebben of iets hierover kwijt willen, aarzel niet en neem vooral contact met mij op. De koffie staat klaar!
Hartelijke groet,
Diana Hofs

Heb je nog vragen?

We helpen je graag verder! Vul het formulier hieronder in en we nemen z.s.m. contact met je op!
Naam
E-mailadres
Telefoonnummer
Bericht
Bericht verzonden!
Bedankt! We hebben jouw contactaanvraag ontvangen en gaan voor je aan de slag! Je ontvangt een kopie van de aanvraag op jouw e-mailadres.
Er ging iets fout, probeer het opnieuw...