Faillissement
BuitenEvents werd na de verkoop in januari 2022, in december 2022 afgesloten met de hoogste omzet aller tijden. Ondanks goede winsten voor al zijn bedrijven, heeft Jaap van den Berg op 13 juli 2023 bij de rechtbank Zutphen het faillissement aangevraagd voor vier van zijn bedrijven, waaronder BuitenEvents B.V.
Doorstart BuitenEvents
Om een doorstart te kunnen realiseren heeft BuitenBusiness de activa uit de failliete boedels gekocht en is daarmee opnieuw eigenaar van BuitenEvents. In overleg met de curator worden alle lopende opdrachten van BuitenEvents overgenomen door BuitenBusiness, waarbij de winst wordt afgedragen aan de faillissementsboedel. Door deze terugkoop kan gegarandeerd worden dat alle geplande events gewoon kunnen doorgaan en dat klanten niets hoeven te merken van deze vervelende situatie.
Wanneer je nog een vordering hebt op BuitenEvents B.V. of één van de andere ondernemingen van Jaap van den Berg welke binnen het faillissement valt, dan kun je hierover contact opnemen met de curator per mail:
info@hd-advocaten.nl.
Lees de brief van de curatorVragen
We snappen dat er veel vragen zijn over de huidige situatie en de toekomst. Hieronder hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet.
Ik heb een event in de agenda staan, gaat deze door?
Jazeker! Alle events die bij BuitenEvents zijn bevestigd zullen worden uitgevoerd door BuitenBusiness.
Ik heb een aanvraag gedaan bij BuitenEvents, maar een offerte ontvangen van een andere partij. Wat moet ik doen?
Heb je een aanvraag geplaatst bij BuitenEvents, maar heb je een offerte ontvangen van een andere partij? Onze offertes krijg je uit naam van BuitenBusiness of BuitenEvents, nooit uit een andere naam. Ook heb je altijd contact met Jordy, Diana, Thijs of Linde, zie hiervoor de Over ons pagina.
Heb je de offerte ontvangen uit een andere naam of van een andere contactpersoon? Neem dan voor de zekerheid contact met ons op. We helpen je graag verder!
Ik heb nog een factuur open staan van BuitenEvents, wat moet ik doen?
Openstaande facturen kun je indienen bij de curator, dhr. Hogeman van Hogeman en Dooijeweerd Advocaten. Facturen vanaf 01-09-2023 kun je naar info@buitenevents.nl sturen.
Ik heb mijn factuur van BuitenEvents al betaald, wat nu?
Neem contact met ons op, in overleg met de curator kan de boeking worden overgenomen door BuitenBusiness.
Ik ben aangesloten bij BuitenBusiness, ontvang ik dan commissie?
Ja, locaties die zijn aangesloten bij BuitenBusiness ontvangen 10% commissie over verkochte activiteiten op hun locatie.
Contact
Hebben jullie nog lopende vergaderbreaks of een event in de planning, dan kun je hierover contact met ons opnemen via het algemene telefoonnummer of via Whatsapp met Jordy, onze eventplanner.
Tot slot
Een persoonlijke noot van mijzelf (eigenaar van BuitenBusiness):
Een faillissement is heel vervelend voor alle betrokkenen. Ik hoop van harte dat jij, als lezer, geen gevolgen hebt ondervonden van deze situatie. Gelukkig is er inmiddels een doorstart gerealiseerd, zodat klanten geen nadeel zullen ondervinden van het faillissement. Wij zullen er alles aan doen om voor onze gasten een fantastisch event te verzorgen. Mocht je nog vragen hebben of iets hierover kwijt willen, aarzel niet en neem vooral contact met mij op. De koffie staat klaar!
Hartelijke groet,
Diana Hofs